Doprava

Doprava je jeden z nástrojů zajišťující svobodu všem občanům České země. Nejde pouze o svobodné cestování, ale jedná se převážně o nástroj pro volný obchodní trh. Železniční doprava, silniční doprava, vodní doprava a letecká doprava je základní výčet spravovaného portfolia ministerstvem dopravy. Ohledně dopravy není co měnit až na některé výjimky, kde by proběhli úpravy a dodatky. Víceméně se změny v dopravě různě proplétají například s obranou státu, nebo právem a justicí. Každopádně doprava není jen o svobodě cestovního ruchu, ale i o bezpečnosti. 

V prvé řadě by z naší strany proběhla úprava několika dopravních předpisů, které by zlepšili takřka dokonalý dopravní systém.  

První změnou bychom upravili dopravní předpis o kruhových objezdech. Dnešní pravidlo hovoří o pravidlu pravé ruky a o přednosti v jízdě vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu. Dále pravidlo určuje, že znamení o změně směru jízdy se na kruhovém objezdu uplatňuje pouze při přejíždění z jednoho jízdního pruhu do jiného a při opouštění kruhového objezdu. Naše úprava by byla jednoduchá. Blikalo by se při jízdě po kruhovém objezdu, i když se jízda po něm považuje za přímou jízdu. Každý řidič musí být svojí jízdou přehledný pro ostatní účastníky provozu. Toto pravidlo by znamenalo pro 100% řidičů přehlednost na kruhových objezdech. V praxi by řidič po vjezdu na kruhový objezd blikal doleva, a to až do situace, kde mine poslední výjezd před svým výjezdem z kruhového objezdu. Tam by započal blikat pravým blinkrem, čímž by všem vozidlům dal najevo změnu směru jízdy. Tato modelová situace by se nevztahovala na řidiče vjíždějící na kruhový objezd, kteří kruhový objezd opouští prvním výjezdem. Tito řidiči by pravý blinkr používali již při vjezdu na kruhový objezd, průjezd a výjezd. Pravidlo povinnosti blikat při jízdě po kruhovém objezdu vlevo, by se uplatnilo u kruhových objezdů, které jsou menší jak 300 metrů. 

Úprava všech železničních přejezdů v naší zemi je téma, které by bylo záhodno řešit. Nalezli jsme způsob, jak vytvořit bezpečnější přejezdy. Každý železniční přejezd v České republice by byl vybaven číselným displejem, na kterém by se zobrazoval časový odpočet do projetí vlaku. Tímto krokem by se zamezilo spousta dopravním nehodám a hlavně by řidiči měli velmi dobrý přehled na méně frekventovaných přejezdech bez signalizačního zařízení. Počítadlo následného projetí vlaku by se spouštělo ihned po projetí vlaku. Zpoždění vlaků by se automaticky přenášelo na konkrétní přejezdy a taktéž by se zobrazovali časomíry vypravených vlaků mimo jízdní řád. Financování a návratnost tohoto systému je zajištěna pouze na frekventovaných železničních přejezdech. 

Úprava by se dotkla i systému v kamionové dopravě. Jedna ze změn by se týkala skutečnosti, že by byly zrušeny zákony, které zakazují pohyb nákladních vozidel v den státních svátků a v nedělní den. Vede nás k tomu několik důvodů.

Ten první důvod je omezování osobní svobody. Přeci jen, jaký je rozdíl mezi řidičem osobního automobilu a řidičem nákladního automobilu? Žádný. Oba jsou občané České republiky a mají stejná práva, které nemůže omezit skutečnost pracovního zaměření. Také bychom rádi aby silnice byli bez kamionů, ale práva svobody musíme zajistit všem. Komunistické přežitky zde určitě nechceme.

Druhý důvod je jeden z externích příjmů peněz do státní kasy, který státní kasu obohatí o několik stovek miliónů korun ročně. Jen si spočítejte sami, kolik kamionů denně projede přes mýtné brány. Dále si spočítejte, kolik neděl a státních svátků máme v roce. Následně vám vyjdou dny navíc, nad rámec běžného kalendářního roku, které přinesou více peněz z mýtného. Více peněz z načerpaných pohonných hmot. Větší finanční zisk ve firmách o + dní, kterými jsou neděle a svátky, protože o tyto dny se zkracují dodávky zboží přepravních společností. Jen díky státním svátkům a nedělím jsme prodloužili zisky jakoby za 14 měsíců. A další skutečností je plynulost na našich silnicích. Kamioňáci  již nebudou stát a čekat na pondělní ráno, čímž dopravu zasekají obrovským způsobem. Ani nebudou strategicky vyjíždět tak, aby nemuseli na státní svátky stát. (Určitě bychom lobovali u sousedních států, aby i oni zavedli stejný systém. 


U kamionové přepravy bychom se celoevropsky snažili navíc prosadit změnu fungování systému digitálního tachografu. Změna by spočívala v tom, že:

1) vozidlo pohybující se do 20-ti km/h (popojíždění v koloně), by neubírala čas z 4:30 jízdy.

2) Zrušili bychom pauzy 48 hodin a ponechali bychom 11 hodinové pauzy denně. (Samotná pauza 9 hodin, respektive 11 hodin je dostačující k odpočinku řidiče). Je osobní hodnotou každého řidiče a zaměstnavatele, zda budou využívat pracovní přesčasy. V běžném zaměstnání je to běžné, ba dokonce někteří lidé sami vyžadují přesčasy. Žádný zákon nesmí řídit pracovní dobu soukromým subjektům a jejich zaměstnancům. Žádný zaměstnavatel nesmí nutit své zaměstnance k přesčasům.   Toto právo náleží pouze na rozhodnutí zaměstnance.  

3) Zrušili bychom týdenní a čtrnáctidenní maxima počtu hodin za volantem. Jedná se o protiústavní zákon, který porušuje práva člověka a jeho svobody.   

Další úpravou by byl samotný provoz na pozemních komunikacích. Na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla by kamiony mohli jezdit rychlostí 90 Km/h. Dále by byli vytipované úseky, které by byly řádně označeny dopravními značkami, oznamující zákaz předjíždění nákladních vozidel, kde v těchto úsecích by byla zvýšená rychlost osobních vozidel až na 160 Km/h. Na druhou stranu v úsecích kde bude povoleno předjíždění nákladních vozidel, budou mít nákladní vozidla přednost v jízdě, tak jako tramvaj. Zákaz předjíždění nákladních vozidel by byl u vozidel s hmotností nad 2.5t. Přesněji, pokud nákladní vozidlo signalizuje, že bude předjíždět, tak povinností osobního vozidla jedoucího v rychlém pruhu je přibrzdit. Přeci jen na 100 kilometrovém úseku přijet o minutu až tři minuty déle, jen proto, že řidič osobního vozidla dal přednost 5-ti nákladním vozidlům, není zase až taková ztráta.

Další úpravou budou pravidla pro nákladní vozidla. Pokud jsou předjížděna jiným nákladním vozidlem, tak bude v povinnosti předjížděného vozidla zajistit rychlé předjetí. Žádné přetahování o 1-2 Km/h.

Nedodržení oněch zákazů předjíždění bude velmi vysoce trestáno. Jednalo by se o trestný čin pokusu o veřejné ohrožení. Našim základem je zrychlit provoz na pozemních komunikacích a vytvořit silnice bezpečnější. O těchto změnách budeme informovat všechny okolní státy a budeme dbát na to, aby sami zajistili informovanost spedičních firem, dopravců a běžných občanů. (Jsme si jisti, že přistoupí na náš nový systém taktéž). 

Další změnou by byl monitorovací systém, který by byl napojen na řídící jednotku motorového vozidla. Tento systém by nepřetržitě monitoroval celý chod vozidla v cca dvouminutové smyčce. Abyste plně pochopili náš úmysl. Kamery na vozidle monitorující všechny úhly okolo vozidla, kamery ve vozidle monitorující kokpit vozidla, a monitoring zvuku. Dále by se monitorovalo momentální nastavení vozidla, tedy v jaké poloze je volant, zda jsou zapnuta, či vypnuta světla, blinkry, klakson, spojka, brzdy a plyn. To vše by se automaticky nahrávalo na cca 1-2 minutovou stopu, kde by se vše ve smyčce automaticky přemazávalo novým a novým záznamem. V momentě jakékoli deformace vozidla, by se sepnulo jakési STOP, kde by se spustil další záznam momentálně dostupných čidel. Tento záznam by byl jednorázový, na dobu cca 60 minut. Automaticky by se při druhém stupni deformace karoserie spustilo rádiové volání 112, kde by mohl účastník nehody komunikovat s operátorem a případně si přivolat pomoc. Výhod je hned několik. Jednak systém neporušuje žádná osobní práva osob jedoucích ve vozidle. Policie v případě jakékoli dopravní nehody přistoupí s čtecím zařízením k vozidlu a záznamy si stáhne. Tedy dokazování je činěno ve velmi zrychleném průběhu, kde je velmi rychle odhalen viník dopravní nehody. Již žádné zdlouhavé působení na místě nehody, kde se zajišťují stopy, jako jsou brzdné dráhy apod. Policie má vše v záznamech, kde je schopna přesně definovat viníka, nebo příčinu nehody. Pojišťovny tento systém uvítají taktéž. Pokud jsme spáchali dopravní nehodu, tak jsme vinni a musíme nést následky. Takovýto systém by byl zákonem dán, pro povinnou výbavu u každého vozidla, což by bylo v povinnosti automobilek a přechod na tento systém by byl postupně aplikován.

Je třeba si uvědomit, že tento monitorovací systém nelze sledovat na dálku. To znamená, že nelze přenášet online přenos obrazu a zvuku. Tento systém je uzavřeným okruhem každého vozidla. V případě nehody se nahraná až dvouminutová stopáž uloží, včetně všech zapnutých, nebo použitých systémů ve vozidle a spustí se další nahrávání. Automaticky se spustí (podle deformace vozidla) tísňová linka a GPS polohy vozidla pokud si jej vlastník do vozu přidal. Poloha vozidla bude spustitelná pouze při deformaci vozidla souběžně při spuštění 60 minutového záznamu. Nelze tedy GPS polohu spustit dálkově ani pro účely Policie ČR, nebo národní bezpečnosti. Tato možnost nebude technicky ani možná. Dokonce zájem o systém černých skříněk je z naší strany velmi vysoký, protože se dá prodat automobilkám, pojišťovnám apod., kde společnost, která toto zařízení vyvine, bude částečně vlastněna státem. Tedy jedná se o nemalé finance do státního rozpočtu. Předběžná částka na tento systém a jedno vozidlo, vychází na cca 26.000 korun. Při velkovýrobě se částka může výrazně změnit směrem dolů, což si automobilky vyřeší samy. Nehledě na skutečnost, že lidé ve svých vozidlech podobné kamery mají, kvůli vybržďování apod.

Co ale možné bude, tak monitoring pohybu vozidel projíždějící hraničními přechody podle SPZ, nebo podle nainstalovaného čidla nalepeného na čelním skle, které bude fungovat stejně jako je průjezd mýtnými bránami. Avšak to se jedná o úplně jiný systém než jsou černé skříňky. Tento systém monitoringu je uveden v sekci Obrana státu. Pokud chceme vymýtit kriminalitu, a nechceme aby přes naší republiku jezdili nejen teroristi, ale i společensky nežádoucí lidé, tak obyčejným lidem, kteří chtějí žít v míru a bezpečí tento druh zásahu do osobní svobody vadit nebude. (Jen bychom dodali, že tento systém je daleko menším zásahem do osobních svobod člověka, než samotné řízení a procedura o vstupu do USA). Jen ten kdo chce páchat trestnou činnost se bude proti tomuto systému bránit a bude se ohrazovat svobodami člověka. Nehledě na skutečnost, že skoro každá vážná nehoda zablokuje provoz i na několik hodin. Bylo by fajn skříňku vybavit systémem, který by informoval řidiče o nehodě ve směru jejich jízdy.

Přidání zákona o silničním provozu. Chtěli bychom do platných zákonů vnést jeden zákon, který si myslíme bude velice účinným nástrojem na líné řidiče. Z praxe vidíme jak jsou někteří řidiči líní blikat při změně směru jízdy. Mají fešácká auta a myslí si, že jejich postavení ve společnosti jim dovoluje být na silnicích králi.

Nový zákon by spočíval v tom, že Policie ČR, ale i městská policie může zastavit jakékoli vozidlo, které nedává znamení o změně směru jízdy, a to z důvodu technické závady vozidla. Dále bude v pravomoci Policie vozidlo na místě odstavit z důvodu technické závady, která jasně vykazuje, že vozidlo není technicky způsobilé provozu na pozemní komunikaci. Pokud vlastník, nebo provozovatel vozidla, případně řidič na místě prokáže, že blinkry na vozidle fungují, tak obdrží blokovou pokutu. Pokud bude takto přistižen 2x v jednom kalendářním roce (koluzní rok podle karty řidiče), tak mu bude odebrán řidičský průkaz a bude povinen do 30 -ti dnů projít 5 -ti hodinovou praxí v autoškole a speciálními testy s bodovým hodnocením, kde se rozhodne o vrácení řidičského průkazu. Pokud do 30 -ti dnů autoškolu neabsolvuje a nedostaví se na závěrečnou zkoušku (testy), bude muset absolvovat celou autoškolu znova, tak jako by řidičský průkaz nikdy nevlastnil.

Je třeba si uvědomit, že se jako stát musíme rozvíjet a pokud se chceme výrazně prosadit ve Světě, tak musíme být příkladem pro všechny státy. Již bylo dost rozhodování o nás bez nás. Je třeba ukázat všem, že Češi jsou národem velmi důležitým a zásadním při rozhodování o všeobecných pravidlech. A pokud budeme líní, tak si budeme škodit jen sami sobě. To platí i u lenosti při řízení. Přes 100 tisíc dopravních nehod jen za rok 2018 je hrozné číslo.

Existuje spousta dalších vychytávek, které by nejen snížili počet vozidel ve městech, apod. Například znovuzavedení SPZ daných krajů by bylo fajn, ale zahýbalo by to státním rozpočtem. Proto si necháme zajít chuť. Avšak co by se dalo vyřešit je označení vozidel rezidentů Hl. města Prahy apod. Ale to si necháme na jindy.

Pokud popřemýšlíte o našich změnách, tak dospějete k názoru, že by nynější politické strany toto nikdy neschválili. My ano. My se změn nebojíme. Je čas posunout se dál. My musíme být TOP státem a příkladem pro všechny.